سام به دوستان عزیزم

خب یه چند وقت بود که پستی نبوده و نمیتونستم بزارم ولی خب خدا رو شکر الان بکم سرم خلوت شده

خب توی این پست فقط میخواستم یه چند تا کتاب معرفی کنیم , وبا ژانر فانتزی هم شروع کردم

ژانر فانتزی: خب یه چندتا مجموعه معرفی کنیم

 

هری پاتر

واقعا الان کسی هست که هری پاتر رو نشناسه؟ پسری که وقتی بچه بود پدر و مادرش کشته شدند و خودش فقط یه زخم برداشتو بعد در ده سالگی به مدرسه جادوگری هاگوارتز رفت خب من فکر کنم تقریبا همتون هری پاتر رو بشناسید و نمیخوام دیگه وقت تلف کنم فقط اینکه این مجموعه هفت جلدی هست که البته یه جلد هشتم هستش که نمایشنامه است به نام هری پاتر و فرزند نفرین شده

 

آرتمیس فاول

آرتمیس فاول هم یکی از پر طرفدار ترین ممجموعه هاست که خود من هم جزو طروفدار هاشم حتی بیشتر از هری پاتر داستان داستان پسری رو میگه که شروع میکنه به تحقیق در مورد جن وپری ها و اجراهای اون این سری کتابها برخلاف هری پاتر که جادوی محضه بیشترش به هوش و علم هست و تم داستان یه ته مایه ای از کارآگاهی و معمایی هم داره و داستان معمولا طوری پیش مره که نمیتونی حدس بزنی که آرتمیس و متحدینش چه تعبیری برای درست کردن کارها دارند و صد البته باید به نزدیک ترین دوست آرتمیس و محافظش باتلر هم اشاره کرد که یه جورایی انگار شکست ناپذیره( البته  در کتاب سوم یه مقدار قدرتهاشو پایین آوردند که وجهه انسانی آرتمیس رو نشون بده و یه چالش هم بگذاره)

 

پرسی جکسون

به نظر من هر کسی که یه مقدار مناسبی کتاب فانتزی خوونده باشه نا خودآگاه بعد از مدتی با اساطیر یونان، روم و اسکاندیناوی آشنایی پیدا میکنه و خب به نظر من مجموعه پرسی جکسون درواقع پاسخ یه سواله: چی میشد اگه اساطیر یونان هنوز هم بودند؟ و خب جواب ساده ای نداره چون پنج تا جلد کتاب هستش که واقعا مسیر جذابی داره و خب درست مثل اکثر مجموعه ها هر کتاب داستان متفاوتی داره علیرغم خط زمانی پیوسته کتاب ها و اینکه به غیر از پرسی جکسون به شخصیت های فرعی داستان هم خوب پرداخته شده و اینکه خب فیلم این مجموعه هم از چند قسمتش ساختند

 

 

خب این قسمت اول بود فعلا تموم شد اگه لینک دانلود این کتابها رو میخواستید توی نظرات بگید

در ضمن توی مقاله های بعدی باید قسمت دوم همین و معرفی تک رمان و ژانر معمایی-کارآگاهی، ماجراجویی، عاشقانه، ترسناک و... رو هم بنویسم

wink